24 Aralık 2009 Perşembe

Kabızlık mı? Kaka Yapmamak mı?


Annelik acayip bir şey... Kim birisinin kakasını takip eder ki normalde. Ama anne iseniz edersiniz.
Bende takip ediyorum. Almina doğduğundan beri düzenli olarak her gün kakasını yaptı. Ancak cumartesi günü kakasını yaptıktan sonra pazar günü bekledim yok... pazartesi yok... Doktorumuzu aradım. "4 günü geçerse fitil koyalım" dedi ve gliserinli bir fitil verdi. Fitilin üzerinde "Küçükler için kabızlığa karşı" yazıyor fakat gel gör ki fitilin boyutu pek de küçükler için değil sanki... Çocukluğumdan beri fitili sevmem... Allah nasip de etmesin umarım Almina için de kullanmak zorunda kalmayayım...
Neyse 4. günün sonunda hala yapmayınca endişelendim. Doktorumuz yarım koymamı söylemişti. Dediğim gibi fitil oldukça büyük olduğu için 4'de 1'ini koymaya çalıştım. Tabii Almina rahatsız oldu. Ben de kıyamadım ve ısrar etmedim. Annem geldi, banyosunu yaptırdık, bir daha deneyelim dedik. Sonuç gene olumsuz. Klasik zeytinyağı metodunu uyguladık. Hiç bir hareket yok. Biraz internette gezineyim dedim. İyi ki de bakmışım. Almina'nın belirtileri kabızlık değil de kaka yapmamaya uyuyuyor.
Nasıl mı? Aslında kabızlık ile kaka yapmama farklı... Şöyle ki kabızlık da kaka kuru, katı olmalı, bebek zorlanmalı, rahatsız olmalı, iştahsız olmalı... Kaka yapmama da ise bunlar yok sadece kaka oluşmadığı için yapamama gibi bir durum var. Anne sütü ile beslenen bebekler 3. aydan sonra yeni bir büyüme dönemine girdiği için sütün tamamını hazmederek gelişmekte kullanırlarmış. Böylece 7-10 gün de bir kaka yapılabilirmiş. Almina'nın keyfi yerinde, emmesi gayet iyi. Mantıklı geldi ve biraz daha beklemeye karar verdim.
Sonuç bugün öğle saatlerinde minik bir kaka yaptı. Anladım ki kabız değil. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...