17 Aralık 2009 Perşembe

Yeni Doktor


Geçtiğimiz hafta Almina'yı yeni bir doktora götürdük kontrol için. Doğumdan itibaren götürdüğümüz doktorumuz gerçekten çok tatlı biriydi. Peki neden doktoru değiştirme ihtiyacı hissettik?

Rutin kontrollere gittiğimizde eski doktorumuz muayene esnasında herşey çok güzel herşey yolunda gelişimi gayet güzel derken tam toparlanıp kapıdan çıkarken bize şu tahlileri yapalım, ultrasona bakalım v.s. gibi şeyler söylüyordu. Biz acemi anne-baba acaba birşey mi var bize söylemiyor diye paniğe kapılıyor perişen bir halde tahlilleri ultrasonları yaptırmaya çalışıyor tabii bu arada asıl minicik kuzum perişan oluyordu. Sonuçlar normal çıkıyordu ve bebeğimizin hiç bir şeyi yoktu. Asıl beni çileden çıkaran başka bir doktor arayışına iten yani bardağı taşıran son damla şöyle gerçekleşti: Bir gün önce (perşembe günü) ultrason çekildi karından (neden çekildi hala bilmiyorum) tahlil vermişti sarılığına bakmak için, sonuçları göstermek için doktora gittim. Tahlillere baktı. "Çok güzel çıkmış" dedi. Çok mutlu oldum ve içimden "bebeğim bir ay rahat çok şükür" diyordum ki "salı günü bir ultrason daha çekelim karından, ayrıca Almina'nın kafası 1 cm fazla büyümüş kafadan da ultrason alalım, bir kan tahlili daha veriyorum, bir de idrar toplayalım" diyince delirdim. Ultrasonda hiç bir şey çıkmamış bir hafta bile dolmadan ne diye 2. kez ultrason. Kaldı ki ultrason odası buz gibi, bir de buz gibi bir jel sürdüler kuzuma, boşu boşuna ağladı. "Tamam" dedim. Ayrıldım, eve geldim akşam Tolga'ya anlattım "herşey güzel normal diyor ve arkasından bir sürü tahlil ve neden yaptırdığını da bilmiyoruz sorunca bir bakalım diyor. Ne yapalım" dedim. Düşündük taşındık zaten grip salgını var, biz bebeğimizi koruyalım derken gereksiz yere 50 kere hastaneye gideceğiz. Başka doktor bulmaya karar verdik. Ve geçen cumartesi yeni doktorumuzla tanıştık. Çok sakin çok tatlı biri, açıkca anlattık olanları. Gereksiz yere karın ultrasonu çektirirken asıl gerekli olan kalça ultrasonu çektirmemesine yeni doktorumuzda anlam veremedi. Özellikle kız bebeklerde mutlaka kalça ultrasonu çekiyoruz diye içimizi rahatlattı. Çok şükür kalça ultrasonumuz güzel çıktı. Ultrason çekilirken Almina ağlamadı (gerçi sevdiği çıngırağını götürmüştüm bu sefer) oda soğuk değildi ve doktor çok yavaş Almina'yı ürkütmeden yaptı. Doktorumuz Almina'nın kafa ölçümünün normal olduğunu hiç bir şekilde endişe etmemizi söyledi. Bir oh çektik. Almina'da doktor amcasını sevmiş olacak ona bir sürü gülücük attı. Sanırım doktorumuzu bulduk. Çok önemli doktorunu sevmek ve güvenmek...

Meleğim hep sağlıklı olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...