31 Mart 2010 Çarşamba

Konular Çok Birikti Çok...

Çok şükür taşındık yerleştik, internetimiz bağlandı... Biraz uzun sürdü... Almina ile gayet normal, hatta kısa bile sürdü yorumunu yapanlar bile oldu. Tarçınlı Kurabiyem 6. ayını doldurdu, 6. ay aşılarını oldu, ek gıdalara başladı, oturmaya, dönmeye, yaramazlık yapmaya başladı. Taşınmanın dışında bu gelişmeleri takip etmek, artık ciddi bir hazırlık gerektiren yiyeceklerini hazırlamak, bir yandan da evi yerleştirmek zorlu bir süreç oldu. Bununla birlikte evdeki son haftamda hızlı bir şekilde geçiyor. Bu pazartesi işime geri dönüyorum. Onun hüznünü yaşıyorum. Çok şükür ki bir tanecik kurabiyemi anneme emanet edeceğim. Sanırım yabancı birine ne kadar iyi olursa olsun güvenemezdim. Elbette mecbur olunca o da olur ama, ben şanslıyım. Annemin benden daha iyi bakacağından eminim. Umarım böyle bir şeyde yaşamak zorunda kalmam. Konular birikince ne yazacağımıda şaşırmış durumdayım. Fotoğrafları bile bilgisayara atmaya vakit bulamadım. tam 212 resim birikmiş. Ama maalesef evin o kaotik görüntüsünü çekmeyi atlamışım. Önce ve sonra yapabilirdim. Ne yapalım. Neler olmuş fotoğraflarımıza bir bakalım...


ECENUR'UN DOĞUMGÜNÜ PARTİSİ


Yeğenim Ecenur'un doğumgünü yemeği ve partisi 2 Mart 2010 akşamı Antikkapı Resturant'ta gerçekleşti. Çok güzel bir gece oldu. Hediyelerimiz verdik. Yemeğimizi yedik, pastamızı kestik...Tekrar doğumgünün kutlu olsun canım Ecenur'um... (Bu arada ailece heyecanlıyız. Aslında olmamamız lazım ama... Ecenur 11 Nisan'da Üniversite Sınavına girecek. Başarılar diliyorum. Aslında onun bu dileklere ihtiyacı yok. Sadece stres yapmasın yeter, istediği puanı alacağından eminim...)

Tatlı kuzum pastaya nasılda bakar...



YENİ APARTMANIMIZ TATLI KEDİSİ MAYA


Maya Ankara Kedisi ve adı gibi kendisi de çok tatlı. Yeni apartmanımızda böyle tatlı bir kedinin olması Almina içinde iyi. Hayvanları sevmesini çok istiyorum. O yüzden Maya bizim için bir şans.



EK GIDAYA GEÇİŞ

Ek gıdaya sorunsuz (maşallah) geçtik. İlk önce elma suyu ile başladık. Organik elmaları cam rendeden geçirdik, güzelce kaynatılmış tülbentte sıktık, suyunu çıkardık ve Almina'ya verdik. Almina elma suyuna alışınca ben içine bir çay kaşığı pekmez koymaya başladım. Doktorumuz da onayladı. Bilindiği üzere demirin emilimi için kalsiyum değil C vitamini gerekli. Ancak turunçgiller bebeklerde midede yanma yapabileceği için en son verilen meyve grubu. O yüzden bende pekmezi elma suyuna katıyorum.


Elma suyundan sonra yoğurta başladık. Elbette aralarında en az 5 gün ara ile. Ek gıdada en önemli husus verilen gıdaların arasında en az 5 gün beklemek. Çünkü bebekde herhangi bir alerji, ishal yada kabızlık durumunda hangi gıdanın yaptığı böylece kolaylıkla anlaşılabiliniyor. Yoğurdu Pınar'ın Organik Sütü ile günlük olarak mayalıyoruz, ancak bir kaç gün taşınma sebebiyle mayalayamadığım için Sütaş'ın Babymix'ini denedim. Gayet güzel. Evde bulunmasında fayda var. Bazen yoğurt tutmaya biliyor, yada bir yere giderken acil hemen çantaya atmak için gayet pratik bir çözüm. Sade ve elmalı seçenekleri var ve içinde hiç bir koruyucu ve katlı maddesi bulunmadığı belirtilmiş.




Almina yoğurt ve elma suyuna alışınca, kahvaltıya geçtik. Bebe bisküvisini organik ıhlamur ile ıslıyorum için bir miktar tuzsuz beyaz peynir, azıcık tereyağı ile karıştırıyorum. Kahvaltıya alışınca markette çok sevinerek organik yumurtalar bulunca, doktorumuzun onayı ile içine yumurta sarısı katmaya başladım. İlk gün 8'de 1'i, sonraki günler yavaş yavaş artırılarak bir hafta sonunda bir yumurta sarısı katılabilinirmiş. Bizim bir hafta olmasına rağmen hala yarıdan biraz fazla koyuyorum. Bütün sanki ağır olurmuş gibime geliyor. Bir süre daha böyle devam edeceğim. Almina kahvaltıyı çok sevdi, Uzun sürede tok tutuyor. Kahvaltıya başlayınca maalesef anne sütünü bıraktı. Çok üzüldüm. Ama çok şükür ki 6 ay emdi. Hiç emmeyen bebekleri düşününce teselli buldum.



Kahvaltıya da alışınca, sebze çorbasına başladık. Gene organik patates ve havuçtan. Çorbayı çok sevdiğini söyleyemem ama (maşallah) yine de içiyor. Bu hafta da muhallebi haftamız. Muhallebiye de sorunsuz bir giriş yaptık. Akşam 8 sularında muhallebi saatimiz. Tabii anne sütü almadığı için günde 500 ml aptamilde veriyorum. Öğünleri takip edeceğim derken gün hızla uçup gidiyor. Çok şükür sorunsuz bir geçiş yaşadık. Gözümde büyütmüştüm. Tekrar bir maşallah diyeyim.

14 MART 2010 FİLİZ TEYZEMİZİN DOĞUMGÜNÜ
Ablam Filiz'in doğumgününü kendi evinde kutladık. Almina göründüğü gibi gayet mutlu bir gün geçirdi. Teyzoşunun doğumgünün kutladı. Bende Ablamın doğumgününü kutluyorum tekrar nice nice senelere hep birlikte...


18 MART 2010 6. AYIMIZI DOLDURDUK
1,2,3,4,5 derken 6. ayımız bitti... Kurabiyem ile yarım yılı geçirdik. Daha nice senelere kurabiyem, sağlıkla, mutlulukla...


İLK OTURUŞ
Kurabiyem destekle oturmaya başladı. O da sanırım bundan keyif alıyor ki kitabını okurken gayet mutlu görünüyor...

İLK ŞEHİRLERARASI YOLCULUK
Kış, domuz gribi v.s. derken İstanbul'daki baba tarafı akrabalarımızı ziyaret edememiştik. Havaların güzelleşmesiyle Almina ilk uzun seyahatini gerçekleştirdi. Yolculuğun büyük bölümü uyuyarak geçti doğal olarak. Babamızda tüm geceyi çalışarak geçirdiği için uykusuz, Almina yeni uyandığı için oldukça keyifli görünüyor.

2 yorum:

  1. çok güzel bir blog Almina maşallah çok tatlı ismi de çok güzel sevgiler öpücükler :)))

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Seval yorumunuz için çok teşekkür ederim bizden de öpücükler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...