29 Eylül 2010 Çarşamba

Annemi İstiyorum


Kadınlar Kulübü Eylül Annelerinden sevgili Fesleğen sayesinde haberim oldu bu kampanyadan. Ülkemizde çalışan anne olmak çok zor. Doğum sonrası daha fazla izin kullanmak adına doğumdan önce üç haftaya kadar çalışmak ne kadar zor. Kanunları erkekler yaptıkları için hamilelik sürecinden bihaberler. Hem karnında canından bir can taşımak hemde çalışmayı kolay sanıyorlar. 18 Eylül de doğum yaptım ve 30 Ağustosa kadar çalıştım en sıcak zamanlarda işe gittim. Neden doğumdan sonra biraz daha fazla izin kullanabilmek için. Avrupa ülkelerinde durum o kadar farklı ki. İnsanın moralinin bozulmaması mümkün değil. Örneğin Norveç'te 7 ay ücretli izin ve 6000 Euro yardım yapılıyor. Türkiye'de ki durumu yazmaya bile gerek. 50 lira süt parası ve ne işe yaradığını anlamadığım 1.5 sattlik süt izni. Bu durum normal zamanında doğan bebekler için. Peki ya erken doğanlar. Onlar için değişen hiç bir şey yok. Normal bir doğum ile aynı şartları paylaşıyorlar. Eğer resime tıklarsanız bir form gelecek ve bir iki saniyenizi ayırarak prematüre doğan bebeklerin anneleri ile daha uzun bir süre birlikte olması için destek vermiş olacaksınız. Başta erken doğanlar olmak üzere tüm bebeklerin annelerine ihtiyaçları olduğu tartışılmaz bir gerçek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...