15 Aralık 2010 Çarşamba

Almina'nın Muhallebisi


Almina uzun süredir akşam saat 8'de muhallebisini yiyor. Arada kek yapıyorum sürekli aynı olmasın diye. Bir iki arkadaşımla konuşurken muhallebiyi nasıl yaptığımı sordular. Ben de annemden öğrendim bu tarifi.
Ben organik süt kullanıyorum. Bu verdiğim ölçüden üç minik kase çıkıyor. Bir kase gayet doyurucu.

Malzemeler:
-İki su bardağı sütten bir parmak az süt
-6 adet kesme şeker
-Bir dolu çorba kaşığı pirinç unu
-Bir çay kaşığı nişasta

Hepsini koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişiyorum. Yalnız minik bir detay teflon bir tencerede pişirmenizi öneririm, çeliklerde nedense biraz dip tutması oluyor. Miniklere afiyet olsun...

7 yorum:

  1. İşte şimdi tam "muhallebi çocuğu "oldu Almina :)

    YanıtlaSil
  2. yarasın miniğe. bende çok türlü denedim ama sevmedi defne. meyve düşkünü olduğu için meyveli yapıyorum arada onu seviyor. hazır kavanoz muhallebilirinden alıyorum severek yiyor bu hiç hoşuma gitmesede veriyorum.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. merhabalar..biz de 1 yaşını geçelim hemen yapıp yiyeceğiz sütlü sütlü..
    yüzyüze de görüşelim..hevesle çalışmalarım devam ediyor.

    YanıtlaSil
  4. Defne Kızın tatlı annesi demek damak tadı böyle... Onlarda yarasın inşallah

    Ecos canım çok isterim görüşmeyi. Çok mutlu oldum umarım güzel bir sonuca varır...

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. pirinç unu - nişasta : ikisi de koyulaştırıcı canım benim, ileriki yaşlarda zararlarını görmemen için, yalnızca pirinç ununu kullanmanı öneririm.
    Bir de şeker yerine, pudra şekeri dene.Daha şimdiden şeker takviyesi, hele ki 1 çorba kaşığına 6 şeker :( ....

    YanıtlaSil
  6. Önerilerin için teşekkür ederim Sevgili Mine sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...