12 Ocak 2011 Çarşamba

"Annem-Babam Okuyor"



İzmit Belediyesi güzel bir proje başlattı: "Annem -Babam Okuyor" projesi. Amaç anne-babaların okuma alışkanlığı kazanması. Proje için pilot okul olarak Albay İbrahim Karaoğlan İlköğretim Okulu seçildi. Proje kapsamında İzmit sınırları içindeki okullara 50 kitaplık setler dağıtılacak. Projenin Türkiye'de bir ilk olduğunu söyleyen yetkilileri kutluyorum.
Her ne kadar biz çocuklarımıza okuma sevgisini ve alışkanlığını kazandırmak görevinde olsak da, bunu yapamayan ailelere çocukların ön ayak olması takdire şayan bir düşünce. Umarım proje çok başarılı olur. Çok okuyan aileler oluşur.
Dünya ile kıyaslayınca Türkiye'deki okuma oranları acınacak halde. Şöyle ki; Bir Japon bir yılda ortalama 25 kitap okuyor. Bir İsviçreli yılda ortalama 10 kitap okuyor. Bir Fransız yılda ortalama 7 kitap okuyor.Şimdi ülkemize dönersek lütfen buraya dikkat: Türkiye'de ise 6 Türk'e yılda sadece bir kitap düşüyor. Bir Türk'e bir kitap bile değil. Bu yüzden bu projenin daha çok ses getirmesini ve tüm Türkiye'ye örnek olmasını diliyorum.

12 yorum:

  1. Çocuklara okuma alışkanlığı kazandırmak için anne-babaların okumalarını sağlamalıyız.

    YanıtlaSil
  2. Aynen öyle sevgili Roman Karakteri ;)

    YanıtlaSil
  3. umarım bu proje doğu,güneydoğu ve iç anadoluda bölgesine daha hızlı yayılır

    YanıtlaSil
  4. İşyerim karşıya taşındıktan sonra 5 dk olan ev-iş arası 1,5 saate çıkınca:(( şu çıldırtıcı İstanbul trafiğinin bana yegane katkısı, serviste kitap okumamı yeniden sağlaması oldu

    YanıtlaSil
  5. ne güzel bir projedir bu böyle umarım diğer bölgelerimize de yayılır..

    YanıtlaSil
  6. Bende serviste gayet iyi okuyorum :)

    Seda'cığım umarım yayılır ve destek bulur

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  7. bu projenin bir an önce yayılmasını diliyorum..

    YanıtlaSil
  8. Umuyorum ki işe yarar. Ama bazen aileler de etkili olamıyor. Aynı ailede büyümemize rağmen ben deli gibi kitap okurken kardeşim hiç okumaz :))

    YanıtlaSil
  9. Aslında %50 genetik etki bence kitap okuma, benim ailem kitap okuyan bir aile değildi ama bende doğuştan bir kitap aşkı var. :)

    YanıtlaSil
  10. merhabalar,öncelikle kzınız çok sevimli allah bağışlasın bizde gölcük'te yaşıyoruz böyle bir uygulamadan haberdar değildim ve çok sevindim

    sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...