10 Ocak 2011 Pazartesi

Almina'nın Kitapları - 06: Lili ve Yedi Çocuğu Serisi

Bir aydır geceleri yatmadan okuyoruz "Lili ve Yedi Çocuğunu". Her akşam Lili'nin bir çocuğu bize konuk oluyor. Almina gayet ilgili, çok hoş öyküleri ben de severek okuyorum. Her evde yaşanan 2-5 yaş arası çocukların sorunlarını hikaye eden kitaplar çizimleri ile de gayet başarılı. Tülin Kozikoğlu'nun yazıp, Banu Taylan'ın çizimlerini yaptığı kitapların içinde "Hayvanları Çok Seviyorum" kitabı benim favorim. Gayet esprili bir anlatımı var. Her seferinde Almina ile Veli'nin hayvanat bahçesi ziyaretinde yaşadıklarına gülüyoruz. Almina sanırım benim seslendirmelerime gülüyor ama çok neşeli bir öykü. Diğer kitaplar ise  adlarından anlaşılacağı üzere sürekli dondurma yemek isteyen, sürekli televizyon izlemek isteyen ve benzer problemler çıkaran çocukların öyküleri var. Meşhur 2 yaş sendromu öncesi annelere de neler olabileceğine dair bir önizleme yaratıyor ve gerçeklere hazırlıyor. Öykülerin en hoş yanı çocuğun kendi yaratmış olduğu sorunu, kendisinin farkına varması. Yani birileri ona yanlış yaptığını söylemiyor. Didaktik olmaması öyküleri çok daha sevimli yapıyor.

Öykülerde belli bir ritim ve kafiye olduğu için okuyan anne babalarda keyif alıyor. Belki de kitabı sevdirmenin en kısa ve kolay yolu çocuklarımıza gerçekten severek kitap okumak. Bunu bir görev gibi yaparsak gözünden hiç birşey kaçmayan çocuklarımız hemen farkedeceklerdir. Bu seri keyifli bir okuma zamanı için güzel bir seçim.

+2 yaş grubu için önerilen kitaplar bence 1 yaş üstü için de okunabilir.

Çok daha kapsamlı bir yazı için Bir Dolap Kitap 'a buyurun.





Yazan: Tülin Kozikoğlu

Resimleyen: Banu Taylan

İletişim Yayıncılık

9 yorum:

  1. haklısın, anne ve baba tarafından severek okunursa kitap mana kazanır çocukta.

    YanıtlaSil
  2. Tosba'cığım oku yine :))

    Sevgili Deli Anne yorumunuz için çok teşekkür ederim hoşgeldiniz :))

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Kitap paylaşımı çok iyi oldu bizim icin teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Ege'ye keyifli okumalar diliyorum Aylin'ciğim

    YanıtlaSil
  5. Kitapları ilk fırsatta inceleyeceğim. Paylaşım için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Kermit tavsiye ederiz :) sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Biz bu kitapları çok sevmedik, çünkü mesajları çok direkt veriyor. Çocuğun çıkarmaya çalışacağı birşey yok. Mesajı insanın gözüne gözüne sokuyor. Belki çok daha küçükler okursa, daha iyi olur diye düşünmüştüm. Sevgiler. :-)

    YanıtlaSil
  8. artık biz de büyüdük pek okumuyoruz sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...