26 Mart 2011 Cumartesi

Geçen Hafta I



Eskiden sabah bilgisayarımı açarken, o gün hangi blogdaşlarım neler yazmış diye bir heyecan duyarak başlardım güne. Sabah kahvemi yudumlarken yepyeni dünyalar açılırdı önümde birer birer. Hiç bir zaman tanıyamayacağım ruhdaşlar buldum blog dünyasında. Bazılarıyla reel olarak tanıştım ve bundan dolayı çok mutluyum. Dileğim diğer ruhdaş blogdaşlarım ile de tanışabilmek (Bu grupta kitap bloggerı dostlarım yer alıyor) . Şimdi durum değişti her sabah bilgisayarımı açarken bugün gerçekten bloggara erişim yasağı kalkmışmıdır acep diye düşünerek açıyorum ve genel olarak da hüsran ile sonuçlanıyor bu umutlu bekleyişim. Bazen elektrik gider sonra bir an gelir sevindirir sonra gene gider ya bu hafta bunu yaşadım, tam sevinip twitter'dan dijitürk'e bir de nanik yollamıştım ki gene gitti. Acaba benim nanik yapmama mı bu sefer içerledi dijitürk de yeni bir mahkeme kararı mı aldı bilemiyorum. Sonuç olarak artık okula gitmek sıkıcı oldu. Yazmak istediklerim heba olmakta. Büyük bir keyifle kurguladığım yazılarım kafamdan uçuyor yada güncelliğini yitirdiği için yazmaktan vazgeçiyorum. Kitap okurken bile keyfim bir nebze azaldı. Okuduklarımı anında paylaşamamak haftasonu eve gelip yazmak beni üzüyor. Neyse ki çeşitli dns sayılarını denemek marifetiyle evden girebiliyorum. Ya evden de giremeseydim. Aman onu düşünmek bile istemiyorum. Gecenin bu saatinde uykum gelmiş olsa da biraz yazmak niyetindeyim. Çok şükür artık geceleri rüyamda wordpressde yazı yazmaya çalışırken görmüyorum kendimi. O da ayrı bir mevzu. Bu kadar anti ergonomik bir site görmedim. Oraya yazı yazma çabamı takdirle karşılamama karşı çok da ilerleme kaydemedim. Bıraktım bende. Bloggera yazıp oraya aktarıyorum. Uzun zaman yazamayınca haliyle böyle yazı dizisi yapmak geldi aklıma. Girişi epeyce uzun tutmuşum. Gelelim asıl mevzumuza.

Almina geçen hafta 18. ayını doldurdu. Çocuklar için gerçekten önemli bir dönemeç. Haluk Yavuzer kitabında büyük sıçramadan bahsetmişti. Zaten Almina bu sıçramanın sinyallerini vermekteydi ancak bir haftada bile çok şey farketti. Artık yetişemiyorum. Bir sözlük yada davranış sözlüğü oluşturma çabamı terk ettim. Ancak şu kadarını söyleyebilirim en sık kullandığı sözcük bebek ve ben - benim. Tabi teleffuzda sapmalar var. Ancak bebekler ilgi odağı olmuş durumda ve kendinin farkında. Bebeklerini uyutuyor, besliyor, ilgisi her geçen gün artıyor ve uzun süre kurduğu oyunu devam ettiriyor.

Yavuzer kitabında iyelik zamirlerini kullanın diye önerdiği için geçen hafta bir kaç kez Almina'ya bu tarz cümleler kurdum. Hemen kavradı ve artık kendine ait bir şeyi eliyle göğsüne vurarak "beni" (benim) diyor.

Geçen hafta ilgimi çeken bir başka şey ise bir eylemin biriyle özdeşleştirmesi ve daha sonra bunu hatırlaması. Babamız anahtar ile kapıyı açtığı için Almian'nın kafasında ikisi özdeşleşmiş. Geçen hafta kapyı anahtarla açtığımda Almina "baba" dedi. :)

Kalem ve yazı hastası. Uzun süre gerçek kalemleri istedi. Tehlikeli olduğunu düşndüğüm içni yazı tahtası aldım. Çok severek kimi zaman sol eliyle kimi zaman sağ eliyle yazıyor ve sonra siliyor. Ben solakım ve merak ediyorum Almina hangi elini kullanacak diye.  






Beynime bir mıh gibi yerleşmiş: 2-2.5 yaşından önce tuvalet tutma kasları gelişmez öğretmeye çalışmayın. Ben, ablamlar, yeğenim hepimiz bir yaş civarında tuvalet eğitimimizi tamamlamışız. Bu yaşanmış empirik bir bilgi. Ne yapsam diye düşünürken arkadaşıma verdiğim uzun süredir elimde olmayan Tracy Hogg kitabım gelince bir göz atayım dedim. Tracy Hogg, kafamda birbirine girmiş cümlelere tercüman oldu. Kısaca özetlemek gerekirse; 2 yaş sendromu başlayınca tuvalet eğitimi vermenin bir kabus olduğundan, hali hazırda anne-babayı memnun etme duyguları varken 2 yaşına kadar tuvalet eğitiminin verilmesinden bahsetmekte. Tabii kitapta uzun uzun yapılacaklar anlatılmış. Detaylara girmiyorum. Bunları okuyunca annem ile konuştum. Ne de olsa hiç deneyimim yok bu konuda. Annem de onaylayınca ilk adımları attık. Oturak ve tuvalet kitabımızı aldık. Şimdilik oturağın ne amaca hizmet ettiğini ve nasıl oturulacağını biliyoruz. ALmina eliyle oturağını gösterip "çişşş" diyor. Sıkmadan emin adımlarla umuyorum 2 yaşına kadar, hazır havalarda ısınıyorken bu aşamayı da atlatırız.
Arkası yarın :)

6 yorum:

  1. Almina ile Ela yaşıt. Ben Tracy Hogg'un tuvalet konusundaki tasviyesini 9. aydan beri uyguluyorum. Hiç oturak kullanmadık, doğrudan tuvalet adaptörüne oturttuk Ela'yı. 12. ayından bu yana kakasını her zaman tuvalete yapıyor. Bu ay ilk defa çişini de söylemeye başladı amaaaa yaptıktan sonra :) Belki de diyorum bezler çok emici olduğundan çoduk rahatsızlık duymuyor. Gün içinde bezsiz dolaştırıyorum. 3-4 saat çişini yapmıyor. Sonra "anne kaka" diyor. Ben "hadi tuvalete" diyene kadar çiş yapılmış oluyor. Annemin tavsiyesi havalar ısınınca tamamen tüm gübü bezsiz geçirmemiz. Bu şekilde ıslaklıktan rahatsız olup tuvalete gidebilir diyor.
    Çiş mevzusuna fazla takılmıyorum aslında. Zira bezi bırakınca bir de gece tuvalete götürmeler başlar diye korkuyorum :) Ama şu kaka işini çözdüğümüze çok seviniyorum. Artık büyük adam gibi kaka yapıyor ki o kokuya katlanmak zor. Ayrıca kıpır kıpır, yerinde durmuyor, o anda ne ile meşgulse başından ayrılmak istemiyor ve poposunu silmek de yıkamak da imkansız gibi. Oysa tuvalete yapınca poposunu silip kaldırıyorum, öyle rahat oluyor ki... Darısı başınıza diyorum. Bir de hazır yeni başlamışken, olumsuz bir tepki vermiyorsa, doğrudan klozet adaptörünü denemenizi tavsiye ediyorum.
    Bu konuda bir de yazı yazmıştım: http://sormabulmadunyasi.blogspot.com/2010/12/tuvalet-egitimi-ne-zaman-verilmeli.html

    YanıtlaSil
  2. Bu güzel yorum için çok teşekkür ederim. Adaptör tavsiyesi için ayrıca teşekkür ederim işte blogun bu yönünü seviyorum farklı bir bakış açısı ve yaşanmışlıklar aktarılıyor.

    Hemen bir de adaptör edinelim. Çok mutlu oldum bu paylaşım için. Umarım en kısa zamanda bu güç süreci de atlatırız. Ela'ya ve size kucak dolusu sevgiler :)

    Not: Bezlerin bu kadar emici olması büyük bir handikap :(

    YanıtlaSil
  3. blogger a girme konusundaki sıkıntıyı ben bugün firefox dan giriş yaparak çözdüm denemeni tavsiye ederim zira google dan giriş yapılmıyor.

    YanıtlaSil
  4. Yarın Üniversite'ye gider gitmez deneyeceğim umarım bende de işe yarar teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Sayende yeni bişey daha öğrendim,tuvalet kitabı...
    Hemen not aldım gerekli zamanda alalım bari.
    Çok seviyorum blogları,yeni arkadaşlar ,yeni bilgiler ediniyoruz.Daha ne olsun

    YanıtlaSil
  6. :) bende çok mutlu oluyorum böyle güzel paylaşımlar olunca sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...