1 Nisan 2011 Cuma

Almina'nın Kitapları - 09: Aç Tırtıl



Dünyanın en çok satan ve 47 dile çevrilen çocuk kitabı olan Aç Tırtıl ile aralık ayında tanıştı Almina. İlk andan itibaren sevdik tırtılı. Bir tırtılın minicikken önce tombik olmasına ve en sonunda güzel bir kelebeğe dönüşmesinin öyküsü Aç Tırtıl. Minik tırtılın bu müthiş değişim yolculuğu bir yaprak üzerinde minik bir yumurta olarak başlıyor. Güneş doğunca yumurtasından çıkan tırtıl kendini aç hissediyor ve hemen yiyecek bir şeyler bulmak istiyor. Pazartesi günü bir elma yiyor, ama doymadığı için yemeye devam ediyor, Salı günü iki kocaman armut, çarşamba günü  üç erik, perşembe  dört çilek yiyor. Ama tırtıl doymuyor. Cuma beş portakal yiyor  yine doymuyor ve cumartesi günü neler yemiyor desek daha doğru olur sanırım. Cumartesi günü menüsünde tırtılın: Çikolatalı pasta, dondurma, salatalık, kaşar peyniri, salam, lolipop, meyveli kek, sosis, üzümlü kek ve karpuz var (Burayı Almina'ya okurken ben de acıkıyorum:) )




Bu kadar şey yiyince sonuç ne olur? Karın ağrısı elbette. Tırtılın da karnı ağrıyınca Pazar günü yeşil tazecik bir yaprak yemede buluyor çözümü. Artık bizim minik tırtıl tombik bir tırtıl oluyor ve karın ağrısı geçiyor. Koza örüyor ve kozadan rengarenk güzel bir kelebek çıkıyor.


Kitap pek çok kavramı içerdiği için eğitici de. Günlerin ismi, sayılar, yiyecekler, renkler. Biz severek okuyoruz. Kitabın  sayfaları ince bu biraz çocukların sayfaları açmasında problem yaratabilir. Onun dışında şahane bir kitap, zaten tüm dünya çocukları severek bunca yıldır okuduğuna göre bana birşey demek düşmez.


Almina'nın Aç Tırtıl'lı kitap ayracı






Aç Tırtıl
Eric Carle
Mavibulut Yayıncılık
+2



8 yorum:

  1. NE HOŞ NE TATLI BİR BLOG
    ALMİNA DA ÇOK TATLI MAŞALLAH İSMİ DE ÇOK GÜZEL

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler sevgili Reyhan hoşgeldiniz :)

    YanıtlaSil
  3. Keyifli bir kitaba benziyor. İyi günlerde okusun Alminacık ;)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederiz az önce okuyup uyuduk :)

    YanıtlaSil
  5. ben bu kitabı benim kuzuya çok erken aymıştım çünkü nette gördüğüm yabancı bloglarda küçücük bebeklere okuyordu aileleri.Hikayeside uygun gelmişti bana kızım 1 yaşındayken verdim siparişimi.Ama geldiğinde biraz hayal kırıklığına uğramıştım.dediğin gibi sayfalar çok ince ve geniş...Hevesle kitabı eline verdim kuzumun oda bayıldı kitaba lakin bırakmadı gece gündüz ve nihayetinde bazı sayfaları yırtıldı.Ama vazgeçmedi kitaptan bende bantlarla kitabi tamir ettim.Bütün kitaplar bir yana tırtıl bir yana.Sadece yatarken okunan kitaplar kategorisine koyamadık bu kitabı.Sürekli elinin altında olsun istiyor.Anlıycan aç tırtıl bizimde vazgeçilmezlerimizden oldu.Bir şey sormak istiyorum kitap arasına bayıldım,bizimki görse deliye döner,nerden edindiğini öğrenebilirmiyim.Sevgiler
    Isırdım kurabiyeyi azıcık

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Hacer anlattıkların gerçekten çok doğru, çok seviliyor kitap ama biraz daha kalın sayfaları olsa çok daha ergonomik olurmuş.

    Ayraca gelince Bahçelievler Metroport AVM de İnkılap kitapevinden almıştım. Bilsem size de alırdım seve seve.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. çok güzel ve eğlenceli bir kitaba benziyor. defne için hemen almalıyım bende kesin çok sevecektir:) almina çok mutlu görünüyor maşallah. öpüyoruz onu kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Eminim sevecektir Defne Prenses. Biz de sizi öpüyoruz sevgiler :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...