22 Nisan 2011 Cuma

Haftanın Aktivitesi: Bezelye Ayıklama




Tüm çocuklar gibi ben de küçükken annem pirinç, mercimek, bezelye, barbunya ayıklarken olaya dahil olmayı çok severdim. "Tamam bitti"leri duymadan saatlerce oynayabilirdim. Netice de Almina da geçen gece bezelye ayıklama sırasında beni gördü ve merakla yanıma geldi oturdu. Ben de bunu bir aktiviteye dönüştürerek hem öğrensin hem eğlensin dedim. Öne ayıklanmış bezelyelerle oynadı. Sonra arakaları fark etti ve bu küçük yeşil topların o yeşil uzun şeylerin içinden çıktıklarını anladı. Onları istedi. Ben de aralayıp verdim ve bezelyeleri kabımıza koymasını söyledim ve kendim de gösterdim. Sonra bezelyeler bitene kadar kurabiyem yardım etti. Böylece büyük bir keyifle bezelyeleri ayıkladık ertesi gün de afiyetle yedik.

Bugün DÜNYA GÜNÜ. Dünya gününüz kutlu olsun... Gelecek nesillere çok daha yaşanası bir dünya bırakmak için tüm dünyanın duyarlı hareket etmesi dileğimle...

9 yorum:

  1. Sevsinler o minik beyaz elleriii :)
    En son fotoğrafta ayıkladığı araka tanelerine bakışına bittiiiim, çok tatlı bir Kurabiye o :)
    Nasıl farklı ve keyifli gelmiştir bu iş ona :)

    YanıtlaSil
  2. kurabiyemiz buyumus annesine yardim ediyor:)..masallah bu melege masallah

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederiz :)) Çok sevdik bezelyeleri bu hafta gene alacağım :))

    YanıtlaSil
  4. süper bir fikir bu, hem eğlence hem iş :) ideal aktivitelerden.. ben de pazara çıktıktan sonra hemen uygulamaya karar verdim :)

    YanıtlaSil
  5. çok eğlenceli olacak eminim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Güzel kuzum nede güzel ayılamışsınız. Alminanın eli deydi ya daha bir lezzetli tatlı olmuştur. Eminin tadı tamağınızda kalmıştır. bende Poyraz büyüsede Beraber Kek yapsak kurabiye yapsak diye çok özeniyorum. sabırsızlıkla bekliyorum. Bizde bezelye ile geçen sene baya eğlenmiştik ama bu sene yapmadık daha gerçi o zaman pek anlamıyordu ama sanırım bu sene onları top sanıcak dağıtacak çünkü çeri domatesi top sanıyor yere koyup vurmaya çalışıyor. ama büyük domateslere öyle yapmıyor. bu arada Alminanın bezelyelerinden yemek isterdik poyrazla

    YanıtlaSil
  7. :)) Poyraz kuzumu bende görmek isterdim oynarken, keşke birlikte oynayabilseler kim bilir ne tatlı olurlar çok öpüyoruz sizi sevgiler canım

    YanıtlaSil
  8. İyi ki aklıma getirdin, unutmuşum, hemen yazayım kızımın günlüğüne:
    2 gün evel Ela ilk yemeğini yaptı :)) ehehe
    Düdüklü tencerede nohut yapıyordum. Onu da sandalyeye çıkardım. Doğranmış soğanları tencereye dökmeme yardım etti, yağ şişesinin ucunu tuttu, nohutları dökmeme yardım etti, salçayı kaşığa koyup eline verdim tencereye attı, kapağı kapattım kızım da "baklagil" düğmesine bastı... Böyleceeee kızım ilk yemek olarak nohut pişirmiş oldu :)
    Hemen yazyaım gnlüğüne...

    YanıtlaSil
  9. :) ellerine sağlık yesinler onu da yemeğini de sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...