5 Mayıs 2011 Perşembe

Almina'nın Kitapları - 11 - 12 - 13: Karlı Bir Gün, Yağmurlu Bir Gün, Rüzgarlı Bir Gün


 

Anna Milbourne'ün Bir Gün serisinin tamamını Aralık ayında almıştım Almina'ya. Ben ilk elime aldığımdan itibaren sevdim. Karlı Bir Gün özellikle favorim. Karı, kardan adamı anlattığı için belki de. Kar yağdığı zaman hemen okuduğumuz bir kitap oldu bu kış. Kar yağmadığı günlerde de okuduk elbette. Kitapta karın nasıl oluştuğu, karda neler yapılabileceği, hayvanların kar yağınca neler yaptığı anlatılıyor.  Çizimler birbirinden güzel. Özellikle karlı bir günde sıcacık evinizde kurabiyenize okumak çok keyifli oluyor.
 


 
Yağmurlu Bir Gün de bugünün favorisi sanırım. Hava yağmurlu ve oldukça serin. Almina bu kitabı son zamanlarda daha da bir sever oldu. Gökkuşağını, salyangoz ve kurbağayı bu kitap ile öğrendi. Yağmurun nasıl oluştuğu, hayvanların hangilerinin yağmurdan kaçtıkları, hangilerinin ıslanmayı sevdikleri, gökkuşağının nasıl oluştuğu, yağmur dindikten sonra doğada nelerin olduğu anlatılıyor. Dün yağmur yağarken servise doğru yürürken bir salyangozun yağmurda gezindiğini görünce bu kitabın ne kadar hoş detaylarla dolu olduğunu bir kez daha anladım.



Serinin bir diğer kitabı Rüzgarlı Bir Gün. Bu kitapta ise rüzgarın nasıl oluştuğu, neden denizde farklı karada farklı  estiği, uçurtmayı nasıl uçurduğu anlatılıyor. Son sayfada rüzgar enerjisi de vurgulandığı için ayrıca hoşuma gidiyor. Burada sevdiğim bir detay da köpeğin fuları, çok sevimli.
 
Almina şimdiye kadar ona aldığım her kitabı büyük bir ilgi ve merak ile dinliyor.Bu seriyi de çok sevdiğinden eminim.  Bu kitap sevgisi haliyle beni çok mutlu ediyor. Son bir kaç haftadır ise yatmadan önce bir kitap okurken bu sayı üçe çıktı. Artık tek kitap ile yetinmiyoruz. Ben ise bundan büyük keyif alıyorum.  
Seri ile ilgili bir de güzel haberim var. Sunny Day - Güneşli Bir Gün de yakında TÜBİTAK tarafından basılacakmış. Böylece seri tamamlanmış olacak. Mutlaka minik kitap kurtlarının kütüphanesinde bulunması gerek diye düşünüyorum. Bahsettiğim gibi hava olaylarının oluşması, doğanın, hayvanların, çocukların bu hava olayı esnasındaki tepkileri bilimsel olarak işleniyor.  Herkese tavsiye ederiz.


Anna Milbourne
Karlı Bir Gün
Yağmurlu Bir Gün
Rüzgarlı Bir Gün
TÜBİTAK Yayınları
+3

4 yorum:

  1. bende tubitak'ın serilerini cok begeniyorum. bizde de kitap hastalıgı var. cok alıyoruz. bır aydır ara verdık. okuması rahat, anlaması da ve sonradan kendıde okuyacak tabı.

    YanıtlaSil
  2. Evet Zeynep'ciğim kesinlikle Tübitak kitaplarını seviyorum. Anna Milbourne serisi özellikle çok keyifli

    YanıtlaSil
  3. Ben biraz ihmal ettim galiba tübitak kitaplarını :) Bu seriyi her gördüğümde almalıyım dedim,sonra unuttum.Geçenlerde almaya heveslendim yağmurlu bir gün kitabının d&r-kitapyurdu-idefix de stok dışı olduğunun öğrenince yine erteledim.Hepsini bir tek sitede bulursam alacağım bu yazından sonra.....

    YanıtlaSil
  4. Evet bende bölük pörçük bulabilmiştim istersen TÜBİTAK'ın kendi sitesinden ver sipariş. Mutlaka olmalı çok keyifli ve öğretici Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...