6 Mayıs 2011 Cuma

Haftanın Aktivitesi: El İle Aktarma


Aktarma Montessori Metodunun vazgeçilmezleri arasında. Günlük yaşam becerilerinden olan aktarmanın ilk aşaması kuru ve elle aktarma. Mavi renkli dekoratif taşlar ve iki kase ile hazırladığım minik tepsi Almina'nın hemen ilgisini çekti. Önce kendim nasıl yapılacağını gösterdim. Daha sonra taşları onun kontrolüne bıraktım. Büyük bir keyif ile aktarmaya başladı.


Bir kaç defa yineledi. Hatta bir ara çalışmanın dışına çıkıp kaptan kaba aktarmayı bile yaptı. Benden daha hızlı. Çıkan ses,taşların şekli, rengi onun için  çok ilgi çekiciydi. Çalışmanın amacı, kaba motor-ince motor kasları geliştirmek, yazmaya hazırlık olarak özetlenebilir.


"İşte bitti!"

6 yorum:

  1. blogunuzu severek takip ediyorum. benimde 19 aylık bir oğlum var zaman zaman bende bu aktarma çalışmlarını yapmaya çalışıyorum ama oğlum hemen sıkılıyor ve bir kabı diğerinin üzerine boca edip çalışmayı bitiriyor.. siz bu çalışmaları yaparken kurabiye hanım:) sıkılmadan nasıl tamamlıyor başka bir püf noktası var da acaba ben mi kaçırıyorum? sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Pınar, Almina ile nohut aktarması da yaptım haftaiçi, taşlardan sonra çekici gelmez diye düşünmüştüm. Ama yine de ilgisini çekti. Zamanlama belki de önemli ben Almina'nın tok ve uykusunu almış olmasına özen gösteriyorum bu tür aktiviteler için. Bir de böyle renkli taşlarla deneyin isterseniz. Belki daha ilgi çekici gelebilir. İlgisini çekmiyorsa da ısrar etmemek gerek biraz daha zaman gerekiyor belki de. Eminim sıvı aktarmalar hoşuna gidecektir.

    Bizi takip ettiğiniz ve yorum yazdığınız için teşekkür ederim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Maşallah kurabiyeye :)) ne güzel aktarmış :) Ben zaman zaman fasulye, nohut veriyordum kafasına göre oynuyordu, yavaştan aktarma çalışmalarına sistemli bir şekilde başlayacağım ben de :)

    YanıtlaSil
  4. Evet Selcen sanırım tam zamanıdır Sevgiler teşekkürler
    :)

    YanıtlaSil
  5. Yer teyzesi onu talı kurabiye eteğini sevsinler:)))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...