23 Ağustos 2011 Salı

Almina'nın Kitapları 18: Ay'da


Anna Milbourne'ü çok sevdiğimi her fırsatta söylüyorum. Her ne kadar öykülerinde belirli bir kahraman olmasa da çok güzel bilgiler veriyor miniklere. Ay'da kitabı da bunlardan biri. Küçük bir çocuk Ay'dan uzaydan ne anlar demeyin. Ben ilerde okuruz diye almıştım kitabı kitap fuarından ama Almina o kadar çok sevdi ki her gece camdan Ay'ı takip eder olduk. Bazı geceler bulutlu olduğunda yada ay henüz doğmadığında, göremediği zaman epey keyfi kaçsa da bu kitabı okuyarak onu mutlu ediyorum. En çok dolunay olduğu zaman mutlu oluyor. Biraz daha büyüdüğünde bir ay takvimi yapmayı düşünüyorum. Astronomiye ilgi duyacak sanırım aynı heyecanla yıldızları da gösteriyor çünkü.

Kitaba gelirsek çizimler Benji Davies'e ait ve çok çok güzeller. İlk sayfada Almina'ya benzettiğim bir kız camdan Ay'a bakıyor ve Anna Milbourne soruyor "Oraya gitmek nasıl olurdu dersiniz?" ve başlıyor Ay ile gerçekleri anlatmaya. Astronotların gittiğinden, nasıl ve ne kadar sürede gittiğinden, Ay'a nasıl indiklerinden ve orada ne yaptıklarından bahsediyor. Ay'da canlı hiç bir şeyin olmadığını da belirtiyor. Yerçekimi olmadığını ve Ay'dan dünyamızın nasıl göründüğü de verilen bilgiler arasında.

Çocukken ben de çok severdim uzay ile ilgili konuları Bilim Teknik ansiklopedimizin bir cildi uzay konularına ayrılmıştı onu okur sonra gezegenlerin resimlerini yapardım. Almina bana benzemiş sanırım.

Diğer Milbourne kitapları gibi bunu da tavsiye ederiz.



Ay'da - Anna Milbourne
TÜBİTAK
+3

4 yorum:

  1. ben hep bu kitapları almış oluyorum. Ama daha erken diyorum. Sen Alimaya okuyorsun o da bayılıyor ya süper oluyo valla hemen çıkarıp ben de Beray'a gösteriyorum. İlgisini de çekiyor. Aynı şey bizde Müzisyen İnek Sırma için oldu. Daha erken diye düşünürken o kadar sevdiki o kitabı sizde yoksa siz de onu alın :D

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Selcen sevmeleri çok güzel +8 olan iki kitabımız var onları bile severek dinliyor. Aldığım kitapları hemen gösteriyorum dayanamıyorum, şimdi doğumgünü için aldım bir sürü kitap zor tutuyorum kendimi :) Müzisyen İnek Sırma'yı düşünüyordum sen de önerince hemen liste başı yaptım teşekkürler sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. yeni kitapları çıkmış tubitak'ın stikerlı, inanılmaz güzel.

    YanıtlaSil
  4. Ah gördüm Zeynep'ciğim bayıldım bir dahaki siparişe kaldılar :) Sevgiler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...