27 Eylül 2011 Salı

Almina ve Televizyon

Almina ne kadar istemesem de bir şekilde televizyon izliyor. Ancak en güzel yanı ilgisini çekmeyen şeylere bir an bile bakmaması. TRT Çocuk favori kanalımız. Haliyle buradaki bazı çizgi filmleri seviyor. Bunlardan ilki Kahverengi Ayıcık. O kadar güzel ki ben de çok seviyorum. Ayı ailesinin evi çok güzel. Kısa kısa bölümlerden oluşuyor ve Almina müziğini de çok seviyor. Bir tane küçük kahverengi ayısı var ve bu çizgi film ile özdeşleşti.


İkinci favorimiz Sid Bilim Çocuğu. O kadar güzel ki ben bile işim yoksa mutlaka izliyorum. İlham alıyorum, çünkü her bölümde Sid bir konuyu merak ediyor ve araştırmaya başlıyor. Bu konu ile ilgili çok güzel aktiviteler yapılıyor ve böylece bana da fikir vermiş oluyor. Hem müziği hem de çizgi filmini Almina çok seviyor. Tesadüfen bu çizgi film henüz başlamamışken Almina'ya bir mikrofon almıştım. Sid'in sürekli elinde tuttuğuna  çok benziyor. Almina'da kendi mikrofonunu alıp bir şekilde onu taklit ediyor.


Ve elbette Pepee. Yayınlandığı ilk günden beri -ki o zaman minik bir bebekti- Almina severek izliyor. Pepee'nin şarkılarını çok seviyor. Bebee'nin taklidini yapıyor. Biz de Pepeemania yaşıyoruz.  Eylül ayının başında her ay aldığımız Meraklı Minik dergisinin yanındaki Pepee dergisini Almina farketti. Aldık ve böylece Pepee'nin önümüzdeki günlerde Caillou çılgınlığının yerini alacağını öğrendik. Zira dergide,  çocukların kullandıkları pek çok ürünün üzerinde Pepeeli olanlarının reklamı yer alıyor. Hatta ilk gördüğümüz ürün olan anaokulu çantasını Almina'ya doğumgününde aldık.  Sanırım almaya da devam edeceğiz. Almina'nın Pepee'yi sevmesi hoşuma gidiyor. En başından beri Caillou'ya ısınamadım. Gerçi bazı bloglarda çocuklara kazandırdıkları güzel şeylerle ilgili yazılar okumuştum. Eminim öyledir, çünkü zaten bir çizgi filmin yapım amacı güzel şeyler kazandırmak olmalı. Benim Caillou karşıtlığım tamamen kişisel sanırım. Bir de bu tür kahramanları kullanarak yaratılan pazar ve tüketim çılgınlığı canımı sıkıyor. Pepee umarım çok daha naif olarak sürdürürür bu ekonomik yönünü.


Almina'nın ilk göz ağrılarından olan Gece Bahçesi. Artık maalesef TRT Çocuk'ta yayınlanmıyor. Almina oyuncak ve kitapları ile gayet mutlu. Eğer çok canı isterse internetten izliyoruz.


Benim en sevdiğim çizgi film Sünger Bob. Yıllardır izlerim (hatta hamile iken izlediğim bir bölümde Sünger Bob ve Patrick'in arası açılmıştı ve ben bu olaya ağlamıştım :) ) Ben izlediğim için sanırım Almina'nın ilgisi çekti, ilk söylediği kelimelerden biri "Bob"tur. Şimdilerde ilgisini kaybetmiş olsa da aklına geldiğinden yada kitabını gördüğünde izlemek istiyor.
Bizim televizyon ilgimiz böyle. Barbie bebeğini çok sevmesine rağmen çizgi filmine rağbet etmiyor. Onun sevdiklerinden biri olmadığı zaman National Geographic açıyorum. Eğer hayvanların olduğu bir belgesele denk gelirsek onu da ilgi ile takip ediyor. Kimi zaman hiç televizyonu açmayıp müzik dinliyoruz. Özellikle bir aktivite yapıyorsak.

Umarım televizyon alışkanlığı hep böyle devam eder.

4 yorum:

  1. aynen bizdede bunlar izleniyor canım. gece bahçesini bizde internetten izliyoruz bazen başlama müziğini çok seviyor defne. pepey i zaten çok seviyor. callio pek sevmedi parkata denizde oldğu bölümleri çıkarsa o zaman bakıyor sadece. sid ve bilim ben bile şarkısını ezberledim nerdeki bunlar nerdesiniz siz diye söylüyorum evde:) kahverengi ayıcığın sadece müziğini seviyor.

    bunlar dışında tv seyretmiyor zaten bazende müzik açıyorum oynuyoruz:)

    YanıtlaSil
  2. Aynen canım :)) ne güzel zevkler aynı hemen hemen
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. bizde pepeyi seviyoruz ama önce seyrettiği bölümse izlemek istemiyor...mickey fareyi de severek izliyor..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler bu güzel yorum için Sevgiler :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...