14 Eylül 2011 Çarşamba

Almina'nın Kitapları 20: Koyun Russell



Herhalde  Koyun Russell ile tanışıp da sevmeyen çocuk, yetişkin yoktur. O kadar tatlı ki Russel onun uykusu kaçsa da sizin ona sarılıp horul horul uyumak istersiniz. Almina'ya aldığımdan beri çok büyük bir keyifle okuyoruz, gülüyoruz, uyuyoruz. Ben bir kuzuseverim. Sevdiklerime "Kuzum" derim. Minik bir kuzu kolleksiyonum bile var - şimdi Almina'nın emrindeler :) Bu yüzden Russell'a hemen ısındım ve çok sevdim. Bir yerde okumuştum yetişkinlerin kitapları severek okuması gerekmiş çocuklara. Böylece ona pozitif sinyaller gönderiyormuşuz ve onlar da seviyorlarmış kitabı. Böyle olduğundan sanırım, çok severek okuduğum için Almina da bayıldı Russell'a.

Kurbağapoposu çayırında mavi beyaz çizgili beresi ile yaşayan Russell, uzun ve yorucu bir günün ardından uyku hazırlıklarını yapar. Ama uyumak ne mümkündür. Uykusu kaçmıştır bir kere. Neler neler dener ama ı-ıhh uyuyamaz. Aklına güzel bir fikir gelir yıldızları saymak ama o da çözüm olmaz. Bir süre daha uğraştıktan sonra koyunları saymayı akıl eder, sayar sayar ve en sonunda kendisini de saydıktan sonra mışıl mışıl uykuya dalar. Ancak ne yazık ki artık sabah olmuş diğer koyun arkadaşları uyanmıştır bile. Biz son sayfada Russell'ı huzurlu huzurlu uyurken görürüz.

Çizimler ve öykü Rob Scotton'a ait. Çizimler çok hoş, özellikle pofuduk kuzulara bayılıyoruz. 

Russell'ın bir diğer kitabı da "Russell ve Kayıp Hazine". Ancak İdefixe'de tükendiği için alamadım. Başka yerde bulursam onu da almak niyetindeyim.

Bir Dolap Kitap'ın sitesinde ve yaptıkları radyo programında Koyun Russell'dan bahsetmişlerdi burada.

Hala Russell ile tanışmadıysanız tanışın seveceksiniz :)


Koyun Russell

Rob Scotton

Mandolin Yayınları

+2

2 yorum:

  1. Denizcim harika kitaplar almışsın kızına!Hepsini tek tek inceledim ve notlar aldım,ben de alacağım oğluma:)Ama şu ilk kitap setimi hiçbir yerde bulamadım!D&R'da,idefix'te ve kitapyurdu'nda tükenmiş!

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Canan çok teşekkür ederim maalesef haklısın kalmamış hiç bir yerde ben de baktım. Bizimkiler epey yıprandı iyi durumda olsalar göndermek isterdim. Ancak diğer küçük kitaplar da gayet güzel. Dörtlü set olan, onları da tavsiye ederim canım Sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...