28 Eylül 2011 Çarşamba

Almina'nın Kitapları 22: Değnek Adam



Geçen hafta tanıttığım Tostoraman'ın yaratıcılarından şahane bir kitap daha: Değnek Adam.

Değnek Adam ailesiyle evlerinde mutlu, mesut yaşarken, bir gün sabah sporunu yapmak üzere evden çıkar ve öykümüz son hızla başlar. Neler gelmez ki Değnek Adam'ın başına. Önce bir köpek bulur, tam onun dişleri arasından kurtulmuşken bir çocuk bulur ve arkadaşlarıyla suya atarlar, tam onlardan kurtulmuşken kuğu Değnek Adam'ı yuvasına götürür, bir sandalın küreği takılır yuvaya, Değnek Adam suya kapılır, zar zor kıyıya çıkar bitap kumların üzerinde yatarken bir baba alır ve kumdan kaleye bayrak direği yapar... Ah Değnek Adam neler neler yaşar. Sonbahar derken kış gelir. Kar yağar tam Değnek Adam için tehlike çanları çalarken Noel Baba'nın devreye girmesiyle bir anda herşey değişir. Değnek Adam sonunda evine kavuşur ama sonuna kadar sürükleyen bir öykü okumuş olursunuz.

Ahenkli, akıcı, merak ettirici bir öykü. Çizimler müthiş, o kadar güzel detaylar var ki. Özellikle mevsim geçişlerini çok sevdim. Tostoraman sevenler için de kitabın sayfalarında bir minik sürpriz var. Resimleri dikkatle incelerseniz karşınıza Tostoraman çıkıyor.

Bir Dolap Kitap'da Sevgili Banu'nun da belirttiği gibi çeviri de Yıldırım Türker aranıyor. O nasıl çevirirdi merak ediyor insan. Yine çok kötü diyemem.

Almina'nin sevdiği kitaplarından. Okumadan önce sayfaları karıştırıp önce Tos'u (Tostoraman'ı) buluyoruz sonra okumaya başlıyoruz. Bu bizim ritüelimiz oldu.

Kitap 2 yaş grubu için biraz detaylı ve uzun gelebilir. Biz çok sevdik ve severek okuyoruz.





Bir Dolap Kitap'ın Değnek Adam yazısı burada.

Değnek Adam

Yazan: Julia Donaldson
Resimleyen: Axel Scheffler
Çeviren: Nevin Avan Özdemir
Türkiye İş Bankası Yayınları
+3

14 yorum:

  1. ben de aldım bunu yeniii daha gelmedi ama sabırsızlanıyoruumm :)

    YanıtlaSil
  2. Selcen merak ediyorum yorumlarını hemen gelsin okuyun bir an önce :)

    YanıtlaSil
  3. Benim kitaplarla pek aram yok oğlum da küçük henüz ama almaya başlasam iyi olacak Almina nın ilk kitaplarından başlayalım en iyisi

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar erken tanışırlarsa o kadar güzel. O kadar güzel ki şimdiki kitaplar sizin de seveceğinizden eminim Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Bu bizim favori kitabımız. Tabii bir de Tostoraman, Tostoraman'ın
    Yavrusu ve Zogi

    YanıtlaSil
  6. Zogi alınacak haftaya da Tostoraman 'ın Yavrusu yazacağım ;)

    YanıtlaSil
  7. Sonuna kadar oldukça hüzünlü bir hikaye. Değnek adam "Ben değnek adamım, ben .... (bu noktalı kısım hikayenin seyri içinde değişiyor) değilim, ben değnek adamım" dedikçe ve bunu oğluma okudukça benim bile sesim çaresizce titriyor. Bir de düşündüğümde Değnek adamın yapacak hiç bir şeyin olmaması çaresizlik hissini kuvvetlendiriyor. O sadece kaderinin ona nasıl bir son hazırlayacağını bekler durumda.Ne yalan söyleyeyim çok da içim elvermiyor böyle kitapları oğluma okumaya.

    YanıtlaSil
  8. Evet onu hissettiriyor ancak sonu güzel bitiyor. Bu sabah çocukluğumda okuduğum kitapları düşünürken Kemalettin Tuğcu kitaplarını hatırladım onlar o kadar acıklıydı ki Değnek Adam yanında çok neşeli kalıyor sanırım :)
    Sevgiler yorumunuz için candan teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Değnek adam bizimde favorimiz. Bende tam tersine çok esprili buluyorum. Aynı zamanda yine Julia Donaldson' ın "yataktan düşen ayıcık" kitabınıda çok tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  10. Teşekkürler ben de almayı düşünüyordum sevgiler :)

    YanıtlaSil
  11. Bu kitabı oğluma sanırım 1 yaş civarı almıştık. Bloğumda da bahsetmiştim hatta. Aylarca elinden düşürmedi. Hala nerede bir şömine görse, oradan Noel Baba'nın düşmesini bekliyor. Biz kitapları okurken bir de duruma uygun şarkılar söylüyoruz. Yağız'da bu kitapta "jingle bells'i" söylemeye başlıyor.
    Bence Julia Donaldson'ın tüm kitapları gibi harika. Ama oğlumun bizde olanlar içinde favorisi bu.

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel bir fikir şarkı söylemek. Gerçekten de birbirinden güzel kitapları var. Bizim favorimiz Tostoraman şimdilik bakalım belki durum değişir Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. bu kitabı yeni duydum bizde alalım.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Zeynep eminim duygulu ama neşeli öyküyü seveceksiniz Sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...