21 Eylül 2011 Çarşamba

Kantinlerde Gazlı İçeçecek ve Cips Yasağı



Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer tarafından yayımlanan genelge ile yeni eğitim öğretim yılında okul kantinlerinde gazlı içecek ve cips satışı yasaklandı. Bu ürünlerin yerini taze meyve satışı alacak. Son yıllarda artan obeziteye karşı atılan en büyük adım bence. Çocuklar tüm gün okulda anne- babaların denetiminden uzakta istedikleri ürünü alıp yiyebiliyorlardı. Bu genelge ile artık gazlı içecek ve cips alamayacaklar.

Yanlış beslenme yerine daha sağlıklı ve bilinçli beslenme çocuklarımız için elzem. Öğretmenlerin ve velilerin desteği ile çocuklarımıza doğru ve sağlıklı beslenmeyi öğretmeliyiz. Karar ne kadar uygulanabilir diye kafalarda soru işareti olabilir. Bunda en büyük görevde bence anne-babalara düşüyor. Belli zamanlarda okula giderek kantine göz atmak bence yeterli. Böylece bir iç denetim gelişmiş olur. Ayrıca okullarda müdür ve öğretmenlerden kurulu kantin denetleme komisyonları oluşturularak kantinler denetlenecek. Böylece daha sağlıklı bir nesil yetişecek. Bu kararın alınması beni çok mutlu etti. Kendi adıma teşekkür ederim.

4 yorum:

  1. Bence de harika bir yasak bu. İnşallah sonuna kadar devam eder.
    Biz yeğenime bir kere bile cips yedirmedik, gazlı içecekler nedir öğretmedik, ama okula başladı bir hafta sonra cips ve gazlı içeceklerle tanıştı, o 7 sene boyunca verdiğimiz mücadele bir günde çöpe gitti. Çok üzülmüştük, tamam kendisi almasın kantinden dikkat etsin deniliyor ama çocuk bu, arkadaşı alırken o durabilir mi, kantinde satılıyorsa mutlaka onu alacak, orada satıldığı sürece anne baba dışarıdan bunu engelleyemezdi.

    Çok çok sevindik biz buna...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Zeynep gerçekten yerinde bir karar oldu. Umarım bundan sonra tüm kurabiyeler sağlıklı beslenirler
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Evet gerçekten çok yerinde bir uygulama oldu.İlk hafta izlenimlerime göre gençler hemen bu duruma adapte oldular.Gazlı içecekler yerine meyve suyu tüketiyorlar.Gönül ister ki yapay tatlandırıcı olan hiçbir şeyi tüketmesinler ama kötünün iyisi diyorum ben.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Hacer bu küçük adım umarım çok daha güzel gelişmelerin habercisi olsun. Sevgiler :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...