21 Aralık 2011 Çarşamba

Günlük Yaşam, Duyusal Aktivite ve Kitap Rafımız: Yılbaşı

˜GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ

AĞAÇ SÜSLEME


Ağacımız aralık ayının ilk haftası süslemiştik.

TRANSFER

 Transfer çalışmamızda bu sefer daha küçük parçayı seçtik. Transfer aracı olarak da kepçeyi kullandık.


SÜPÜRME


Montessori çocukların oyun yerine gerçek işleri yapmaktan daha çok keyif aldıklarını keşfetmiş. Gerçekten de öyle değil midir? Almina'ya bu minik süpürge seti aldığımdan beri masasındaki hamur parçalarını süpürmekten büyük keyfi alıyor. Kimi zaman evin diğer yerlerini de süpürüyor.

İPE DİZME


İnce motor kaslarını çalıştırmak için güzel bir aktivite. Bu sefer yılbaşı süslerimizi ipe dizdik.


 AÇMA -KAPAMA


Çocukların en sevdikleri aktivite açma - kapama. Almina dudak parlatıcısını açtığında ne kadar mutlu olduğunu görebilirsiniz. Neyse dudağına sürmek istemedi onun yerine kokladı. (Aynı zamanda duyusal bir aktivite de yapmışız :) )



 KURABİYE YAPIMI


Şimdiye kadar hamur ile oynamayı sevmeyen çocuğa rastlasmadım. Hele gerçek hamur ve un olunca müthiş keyif alıyorlar. Almina una bir ara toz diyordu :) Bu hafta sonunda yılbaşı ağacı kurabiyesi yapalım diye girdik mutfağa. Sonuç gayet güzel oldu. Almina sütün yanında kendi yaptığı kurabiyeleri yedi.


 KEÇE AĞAÇ SÜSLEME


Bu fikri bir kaç yabancı blogda gördüğümde çok sevdim. Hemen bir tane de ben hazırladım. Almina ağacı görünce çok sevdi. Hemen yuvarlakları düğmeleri ile eşleştirdi ve bebeklerinin yanında götürdü  küçük olduğu için onların ağacı olmalı diye düşündü sanırım.



˜DUYUSAL AKTİVİTE

DUYUSAL HAVUZ - SENSORY TUB


 Duyusal havuz detaylarımız burada.

KIRMIZI MASA


SINIFLANDIRMA : BÜYÜK - KÜÇÜK





˜ARALIK KİTAPLIĞIMIZ: YILBAŞI

Ülkemizde yılbaşı ile ilgili çocuk kitabının ne kadar az olduğunu farkettim. Değnek Adam'ı seçme nedenimiz sonunda Noel babanın Değnek Adam'a yardım etmesi ve Noel'de Değnek Adamın ailesine kavuşması oldu.

7 yorum:

  1. Her zamanki gibi muhteşemsiniz kaç gündür bakıyordum yeni aktivite yok mu diye bu iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  2. Almina yine süpersin maşallah sana keçe ağaç da çok güzel olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Yine çok güzel etkinlikler yapmıssınız. Rehberimsiniz:)Altuğ da yazdıklarınızdan faydalanıyor. Biz çiftlik ve hayvanları öğreniyoruz, su sıralar..
    Paylaşımınız için çok teşekkur ederim..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Esra teşekkürler umarım güzel vakit geçiriyorsunuzdur Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Her şey tamam da şu sınıflandırmayı bir türlü anlatamıyordum. Kendisi isteyince sınıflandırabiliyor ama ben bir sınıflandırma yapmasını istediğimde bir türlü anlatamıyorum. Ama şu sizin 3'lü tabak sanırım işime yarar. Bu şekilde ne istediğimi anlatmam daha kolay olur. Süper fikir. Migros'ta filan vardır herhalde bunlardan.

    YanıtlaSil
  6. bingo Migrostan aldım :)) çok aradım sonra aramayı kestiğimde karşıma çıkıverdi :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...