26 Ocak 2012 Perşembe

Almina'nın Kitapları 38: Karda Ayak İzleri


İlk adını duyduğumda çok merak ettim kitabı. Kış aktivitelerimizi yaparken kesinlikle çok iyi olacağını düşündüm ve aldım. Açıkcası Almina ilk okuduğumda çok ilgi göstermedi ve beni şaşırttı. Şimdiye kadar bütün kitapları çok sevmiştir. Kış ile ilgili diğer kitaplarmızı okuduk. Bir kaç gün sonra bu kitabı getirdi ve okumamı istedi. O okumadan sonra sevmeye başladı. Sanırım ilk başta çizimleri biraz farklı geldi diye düşündüm. Ben çok beğendim çizimleri ancak biraz alışılmışın dışında olması Almina'ya değişik gelmiş olabilir. Yazarı Mei Matsuoka bir Japon bu yüzden de Japon sanatının etkisinde çizimleri.  Almina'nın favori hayvanları sincap, tavşan ve ördekli bir öykü olunca çok sevdi. Öykü karlı bir günde Kurdun sıcacık evinde klasik kurt kitaplarını okumasıyla başlıyor. Tüm öykülerde kurtlar hain, kötü ve açgözlü. Buna çok kızan kurt yeni bir öykü yazarak aslında böyle olmadıklarını göstermek ister. Başlar öyküsünü yazmaya. Öyküdeki kurt karda ayak izlerini görür ve bu ayak izinin sahibi ile tanışıp arkadaş olmaya karar verir. İzleri takip eder önce bir sincaba, sonrada bir tavşana rastlar ve onlara ayak izlerini sorar hem tavşan hem de sincap o zavallı hayvanı yemek için aradığından cevap vermeyeceklerini söylerler. Kurt kendini anlatmaya çalışsa da her ikisi de inanmaz. Yoluna devam eden kurt bu sefer gölde bir ördek ile karşılaşır. Bu sefer ona sorar izleri, ördek izlerin kendisine ait olduğnu söyler ancak o sırada kurdun iç güdüleri devreye girer ve ördeği leziz bir yemek olarak görmeye başlar tam doğasının gereğini yapacakken kendini evin banyosunda küvetinin yanında bulur. Kurt kendi öyküsünün de bu noktaya gelmesine çok üzülür. Ancak evinin önündeki gerçek ayak izlerini fark eder ve onları izlemeye başlar.

Öykü gerçekten çok çarpıcı yıllardır edebiyat dünyasının kötü karakteri kurtların bakışı ile yazılmış olması çok hoşuma gitti. Klasik olacak bir kitap. İyi okumalar...



 
Karda Ayak İzleri
Mei Matsuoka
Kırçiçeği Yayınları
+3
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...