24 Şubat 2012 Cuma

Almina'nın Kitapları 43: Bil Bakalım Seni Ne Kadar Seviyorum


 
Ben çocukken en sevmediğim soru "Hangi ablanı daha çok seviyorsun?" sorusuydu. Sanki birini tercih etmek zorundaymışım hissi verirdi. Daha o zaman sevgiyi ölçmenin manasızlığını kavramış biri olarak çok sevdim bu kitabı. Keşke bana o soruyu soranların kim olduklarını hatırlasam ve onlara bu kitabı hediye etsem diye bile düşündüm.

Yatma vakti geldiğinde küçük tavşan, büyük tavşana sokulur ve "Bil bakalım seni ne kadar seviyorum" der büyük tavşan bunu bilmenin zor olduğunu söyler bunun üzerine küçük tavşan kollarını iki yana kocaman açarak sevgisini gösterir. Bunun üzerine büyük tavşan aynı şekilde karşılık verince küçük tavşan "vayyy" der "amma da çok". Böylece bir küçük tavşan bir büyük tavşan farklı büyüklükler söyleyerek sevgilerini ölçmeye çalışırlar. Yorgun düşen küçük tavşan en sonunda gökyüzünü görür ve hiç bir şeyin daha ondan daha uzak olmayacağını düşünerek büyük tavşana onu ay dedeye kadar sevdiğini söyler büyük tavşan " oo bu çok uzak" der sonra uykuya dalan küçük tavşanın kulağına fısıldar “Ben seni buradan ay dedeye, ay dededen de buraya kadar seviyorum!”

Öykü çok hoş, çizimler çok naif ve sade. Bir Dolap Kitap yazarı Sevgili Banu'ya katılıyorum çizimler bana da Beatrix Potter'ın çizimlerini anımsattı. Bir Dolap Kitap'ın daha kapsamlı ve güzel yazısı için lütfen tık.


Bil Bakalım Seni Ne Kadar Seviyorum
Sam Mc Bratney
Tudem Yayınları
 2+


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...