23 Mart 2012 Cuma

2.5


Almina artık tam 2.5 yaşında. Bazen bana inanması güç gelse de kurabiyem bu kadar büyüdü. O kadar şahane bir süreç ki... Onun büyümesi, konuşması hatta artık espri yapmasını gözlemlemek büyüleyici bir yolculuk. Artık öyle güzel ve düzgün cümleler kuruyor, öyle ilginç şeyler söylüyor ki takip edemiyorum. Not alayım diyorum unutmamak için ama arka arkaya gelince aklımdan çıkıyor. Yaptığımız aktivitelerin en büyük faydası sanırım kelime dağarcığının gelişmesi. Apandisit -ki ilk söylediği sözcüklerden birisidir- uzay gemisine kadar bir sürü kelime söylüyor, cümle içinde kullanıyor. Ona hazırladığım dünya, güneş ve ay kartlarını gösterip "Almina bu nedir? diye sorduğumda bu da sorulur mu der gibi  "Dünyaa anneeee" diyor. Bu ara Mars'a taktı kafayı. Bilim Çocuk'un verdiği posterde Dünya ve Mars yanyanaydı. Dünya'yı tanıdı fakat Mars'a birşey diyemedi. Onun Dünya gibi başka bir gezegen olduğunu ve adının Mars olduğunu söyledim. Çok ilgisini çekti. Şimdi postere bakıp "Mars bu" diyor.

Kitap okumayı, resim yapmayı, müziği çok seviyor. Pepee'nin şarkılarını ezberledi şimdilerde başka şarkılar söylüyor. En şok edeni de; yeğenimin doğumgününde canlı müzik olan bir yere gitmiştik. Orada çalan şarkılardan birini söyledi geçen. Müzik kulağı iyi mi acaba?

Yeni hevesi ise okula gitmek. 6 ay sonra başlayacağız umarım o zamanda bu kadar hevesli olur. Akşamları "Anne ben sana okulda resim yapacağım akşam olunca da sana getireceğim" diyor.

En sevdiği oyunlar bu ara diş hekimliği, doktorculuk, kuaförlük. Doktor seti ile doktorculuk oynarken bebekleri hastaları oluyor. Akşamları bana makyaj yapıyor. Ojeye bayılıyor. Sürekli istiyor ama artık bir hafta sürüp bir hafta ara vermeye başladık. Aktivitelerden geri kalan zamanını eğer kendi evimizdeysek çadırında ve mutfağında geçiriyor.

Televizyon konusunda beğenileri iyice spesifik bir hal aldı. Mister Maker ve Laura'nın Yıldızı dışında Caillou'ya biraz bakıyor. Pepee'den biraz bıktı gibi.


Ama Pepee eşyalarına kayıtsız değiliz. Her ay dergisini almaya devam ediyoruz , Meraklı Minik ve Bilim Çocuk ile birlikte. Ona aldığım Pepee kumbarasına para atmayı çok seviyor. Epey bir parası birikti. İyice dolunca istediği şeyi alabileceğini söylüyoruz. Sanırım "Cookie" alacak.


Halasının hediyesi laptopu da sevdikleri arasında. Almina temel bütün şekilleri (kare, dikdörtgen,üçgen,daire, yıldız,kalp) tanıyor. 15 kimi zaman 20'ye kadar sayabiliyor. 5 - 6 rengi tanıyor özellikle mor ve portakal rengini hemen fark ediyor.

İki tane hayal arkadaşı var: Selçuk ve Suphi :) çevremizde bu isimde kimse yok bu isimleri nereden buldu da koydu bilmiyorum. Bildiğim tek Suphi Tosun Paşa'da Tellioğullarının Suphi'si :) Suphi biraz eğlenmeyi seviyor sanırım çünkü hep ona "Evde misin? Nerdesin?" diye soruyor. Selçuk ise biraz nane molla bir tip sanırım genelde hasta. "Selçuk'un ateşi çıkmış" diyor. Bazen bize "Suphi geldi mi?" diye soruyor.

Geçenlerde boynum tutlduğu için doktora gittim her gün bana "Anne boynun nasıl?" diye soruyor.

Baba ile ise top oynamayı çok seviyor. Havalarda artık güzel sık sık oynarlar artık.

Çok hoş lafları var en sevdiğim karpuzsa= carrefoursa 

Yani kısaca büyüdü Almina daha tatlı bir kurabiye oldu...  


12 yorum:

  1. maşallah nice senelere suphi olayına da bayıldım benim kızım henüz o kadar çok konuşamıyor aktivitelere devam :)

    YanıtlaSil
  2. Nihal&Alp23 Mart 2012 14:30

    maşallah nice senelere

    YanıtlaSil
  3. düşünceli kuzu annesini merak ediyor demek nice senelere Almina

    YanıtlaSil
  4. Maaşallah. Nice nice yaşlara. En keyifli zamanları değil mi :-)

    YanıtlaSil
  5. oy yerim ben o kurabiyeyii :)) maşallah kuzucuğa. Akıllı bıdık :) Selçuk ve Suphi çok komik :))

    YanıtlaSil
  6. :)) teşekkürler Selcen'ciğim

    YanıtlaSil
  7. Canım benim Tarçınlı kurabiyem fenomeni olarak yine çok güzel bir konu olmuş. Almina'ya kocaman maşallah Annesine çekmiş bir çok yönü. Sen süper hatta süper ötesi bir annesin. sayende çok şey öğreniyor ve tecrübeleniyorum sana ne kadar iltifat yazsam ne akdar güzel şeyler söylesem az kalır. ne akdar teşekkür etsem az kalır. seni çok seviyorum çünkü sen tanıdığım kültürlü, zeki, düşünceli, eğitici, akıllı ve güzel mi güzel Annelerdensin....

    YanıtlaSil
  8. Canım Bircan çok teşekkür ederim çok mutlu oldum sen de çok özelsin benim için ben de seni ve tatlı Poyraz'ını çok seviyorum
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Selçuk ve Suphi'ye bayıldım. Senin onlar hakkındaki yorumlarına da. Çok tatlısınız ikiniz de :)

    YanıtlaSil
  10. Selçuk ve suphi 'ye çok güldüm. Allahım ne tatlı söylüyordur kimbilir .2.5 yaşınız hayırlı olsun canım.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...