26 Mart 2012 Pazartesi

Günlük Yaşam, Duyusal Aktivite ve Kitap Rafımız: Bahar

˜GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ

ÇİÇEK YERLEŞTİRME



FESLEĞEN EKİMİ


GİYİNME ÇERÇEVESİ - DÜĞME-
  

Montessori materyallerinden giyinme çerçevelerini Türkiye'de bulmak zor, yurt dışından almak oldukça pahalı. Uzun zamandır kendim yapmayı düşünüyordum. Bunun için çerçeve yaptırmayı falan tasarlamıştım. Ancak geçenlerde en basit yolun bir mantar pano, raptiye ve Almina'nın küçülmüş kıyafetlerinden olduğunu keşfettim. Amacına hizmet ettiği sürece biçimin çok da önemi yok bence. Çok basit bir biçimde giyinme çerçevesini yapmış oldum. Hem kolay bir şekilde değiştirilebilir (fermuar,çıt çıt vb. kıyafetlerle) hem de maliyeti çok düşük oldu.


SÜNGER İLE SU AKTARMA



Şu bir gerçek ki çocuklar su ve toprakla oynamaya bayılıyor. Almina bu hafta mest oldu. Hem su ile bolca oynadı hem de fesleğen ekerken toprakla.  


˜DUYUSAL AKTİVİTE

DUYUSAL HAVUZ -SENSORY TUB

 Detaylar burada 

GEOMETRİ TAHTASI


Montessori materyallerinden geometri tahtası Montessori Mail grubunda yaptırılmış. Ben o dönemde üye olmadığım için fırsatı kaçırmıştım. 3-4 ay önce bir kırtasiyede rastladığım bu geometri tahtası Montessori geometri tahtasıyla aynıydı. Tek farkı plastik olması. Elbette ahşap olsa çok daha hoş olurdu ancak fırsat bu fırsattır diyerek hemen aldım. Eğer almak isterseniz Yıldızlar geometri tahtası olarak satılıyor. Çift taraflı olması da artı bir avantaj, sanırım diğer geometri tahtasında daire için bir çalışma alanı yok. Ancak benim aldığım çift taraflı.




ZITLIKLAR




BÜYÜK - KÜÇÜK SIRALAMA
  



RENK ÇALIŞMASI






DOKU KARTLARI
  

 Doku kartları fikri pinterestten. Yapması çok keyifli oldu.


Dokular: 
  • Düğme
  • Yün
  • Saman
  • Dantel
  • Pipo temizleyici
  • Pul
  • Keçe
  • Havalı toba
  • Bakliyat
  • Kürdan
  • Tüy
  • Alüminyum folya
  • Para
  • Ataç
  • Pompom 

YEŞİL MASA



˜MART KİTAPLIĞIMIZ: BAHAR


ÖYKÜ
AKTİVİTE

9 yorum:

  1. Ne güzel kızınızla keyifli zamanlar geçiriyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel kızınızla keyifli zamanlar geçiriyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  3. bayılıyorum tüm yaptıklarınıza

    YanıtlaSil
  4. Nihal&Alp26 Mart 2012 14:03

    Doku kartlarına ve renk çalışmasını çok beğendim elinize sağlık ben de deneyeceğim

    YanıtlaSil
  5. ne diyeyim bilmem ki ..harikasınız..

    YanıtlaSil
  6. Benim rehberim oldunuz vallahi.. hergün buyuk bir hevesle ne yaptınıza bakıyorum. çicek dikme işini sanırım yapamayız. Her yer toprak olur gibime geliyor. Altuğ da sizle beraber ilk baharı öğrenecek..

    süpersiniz. Almina'ı öpün benim için ..sevgiler

    YanıtlaSil
  7. bahar etkinliklerine bayıldımmm haftalık aktivite planımıza bunlardan birer tane eklicem ben de :)))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...