19 Mart 2012 Pazartesi

Mart Duyusal Havuzu (Sensory Tub): Bahar



Sensory tub hazırlamak benim için büyük bir keyif. Bu kez çok önceden hazırlıklara başladım çünkü gerçek çim kullanmayı çok istiyordum. Bu arzumu yerine getirmem de bana yardımcı olan Canım Arkadaşım tatlı Evrim Arda'nın Annesi Mürrüvet'e çok teşekkür ederim. Benim için zahmetlere girdi ve şahane çim tohumları gönderdi. Çim tohumlarımızı ektik suladık. Bu aşaması da Almina için çok heyecanlı geçti. Ne zaman büyüyecekler? diye sorup durdu. Sonra 4-5 gün sonra çıkmaya başladılar. Epey bir büyüyünce artık duyusal havuzumuzu hazırlama vakti gelmişti.

Havuzun İçinde:
  • Gerçek çim
  • Uğur böcekleri
  • Kelebekler
  • Kirpi
  • Yılan
  • Çiçekler
  • Kuş yuvası ve yumurtaları

Çim ekerken gerçekten çok özenli olmak gerekiyor kuş yuvasının olduğu yere az tohum gelmiş sanırım o bölge cılızdı. Ben de oraya bir kuş yuvası yaptım. Bunun için kahverengi tonlarında bir ipi 10 cm uzunluğunda kestim. Beyaz tutkalın içine attım ipleri. Minik bir kaseyi ters çevirip fazla tutkallarından süzüp kasenin üzerine doladım. Yaklaşık 4-5 saat sonra kurumuştu. İçine saman parçaları koydum.Yumurtaları ise şekerciden aldım. Çok güzel göründü yuvamız.



Bu ay kitap rafımızda Kaktüs ile Kirpik'in çok güzel bir kitabı var. Kirpilerin kış uykularından uyanmalarını anlatıyor. Bu kitabı okuyunca en son Sonbaharda gördüğümüz kirpimiz baharda karşımıza çıkıverdi :)

15 yorum:

  1. şahane olmuş gerçek çim kullanmak çok güzel bir fikir bayıldım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. muhteşem ya 40 yıl düşünsem aklıma böyle şeyler gelmez tüm blogu inceliyorum çok güzel fikirler aldım teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Kopya çekip seneyemi yapsak, kopya çekip bu sene mi yapsak. Aktivite koçum olur musun Alimina'nın annesi.

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler :)

    Paytuk'um ne zaman isterseniz o zaman yapın ama şu bir gerçek duyusal havuzlar çok keyifli siz en iyisi bize gelin biz de deneyelim ;))

    YanıtlaSil
  5. geçen sene biz de yapmıştık tüm yaz balkonumuzda durmuştu :) Beray hayvanlarını otlatmıştı orada. Bu sene yine yapacağım ben de kar kış derken zamanı gelmiş demekki ha? Bu seneki çim havuzumu kocamaaan yapmayı planlıyorum ;)

    YanıtlaSil
  6. Yine ne güzel işler çıkarmışsın ortaya.Yumurtalar çok güzel olmuş.Ellerine sağlık canım .

    YanıtlaSil
  7. Nihal&Alp20 Mart 2012 15:18

    sabahtan beri beni bilgisayara bağlayan bu müthiş blogu hayranlıkla okuyorum tebrik ederim şahanesiniz

    YanıtlaSil
  8. Ancak Duru uyuduğunda açıyorum bilgisayarı ve "Blogger Anneler"de görünce tıkladığım blogunu baştan sona turlamak istedim. Yapacağım da vakit buldukça. Yaptıklarınız, okuduklarınız ve diğerleri öyle hoşuma gitti ki, iyi ki paylaşıyorsun. Kızım da ben de tüm bu paylaştıklarından faydalanacağız.

    Bundan sonra sıkı bir takipçi olacağıma hiç şüphe yok.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Nihal ve Defne hoşgeldiniz güzel sözleriniz için içten teşekkürler Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. merhaba, önceki duyusal havuz yazılarınızın hepsini geçen akşam okuyunca "biz de bir bahar konulu duyusal havuz yapalım, çim ekeyim, çim adam alayım" diye düşünürken siz çimleri büyütüp harika bir bahar duyusal havuzu yapmışsınız bile. Galiba kopya çekeceğim; özellikle kuş yuvası yapılışı konusunda. Bir şey sormak istiyorum. Almina bu duyusal havuzlarla nasıl oynuyor? Birlikte yapıyorsunuz sonrasında ne yapıyor? Evin bir köşesinde bir süre duruyor ve arada gidip elliyor oynuyor mu?

    Teşekkürler, görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  11. Sevgili Derya teşekkür ederim :) Bazıları örneğin sonbahar, kış, sevgililer günü bir süre rafımızda durdu sanırım bahar sensory tub da doğa köşemizde duracak bir süre daha ancak yılbaşı ve çiftlik o gün oynandı ve bitti çünkü epey bir dağıldı tekrar bir araya gelmesi zordu. Özellikle çiftlikte mısır ve moon sand birbirine girmişti. Çok bozulmadığı sürece kısaca rafımızda duruyor Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. harika olmuş..bende gelecek ay yapmayı planlamıştım gerçek çimlerle değildi ama bunu bir düşüneyim..süpersiniz..

    YanıtlaSil
  13. :) çimler kolay çıkıyor tavsiye ederim Sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...