11 Ağustos 2012 Cumartesi

Almina'nın Kitapları 59: Nohut Oda Bakla Sofa



Bir Julia Donalds - Axel Scheffler klasiği daha. İyi Cüceler ziyaretimiz de aldığımız başka bir kitap. İtiraf etmek gerekirse Almina çok sevmedi. Hala biraz mesafeli ancak ben okursam dinliyor seçmeye kalktığında diğerlerini seçiyor. Çiftlik hayvanlarını çok sevmesine rağmen anlamadığım bir nedenden sanırım, dediğim gibi çok sevmedi. Neyse ki diğer kitaplarına tutku ile bağlı olduğu için çok düşünmüyorum. Nihayetinde artık büyüdü, bir zevki ve karakteri oluşuyor. Kendimden biliyorum örneğin çok sevdiğim John Fowles'un Yaratık kitabını sevemedim zorla bitirdim. Demek her zaman sevdiğimiz yazar da olsa bize hitap etmeyen kitapları olabiliyor.

Öykü kendi bakış açımdan yazacak olursam oldukça neşeli ve hareketli. Yaşlı bir ninecik evinin çok küçük olmasından yakınır durur. Yaşlı bilgeden yardım ister. Oda sırayla hayvanlarını evine almasını söyler ama her seferinde hayvanlar bir arıza çıkarır ev daha da bunaltır nineyi. Yaşlı bilge en sonunda hepsini dışarı çıkarmasını söyler ve evde tek kalan nine aslında evinin tam kendine göre olduğunu anlar. Mesaj çok hoş gerçekten elimizdekilerin kıymetini bilip yetinmeyi öğrenmeliyiz.

Almina hoşlanmasa da yine de kütüphanenizde olmalı. Kim bilir belki Almina daha sonra ısınır kitaba, ben çok sevdim zira ;)

Nohut Oda Bakla Sofa
Julia Donaldson - Axel Scheffler
Popcore Çocuk Kitaplığı
+2

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...