13 Kasım 2012 Salı

I Spy Bottle (Keşif Şişeleri)


"I spy bottle" yabancı blogların en sevdiğim aktivitelerindendi. Ben "Keşif şişesi" olarak çevirmenin daha doğru olacağını düşündüm. Mini bir duyusal havuz diyebiliriz. Büyük duyusal havuz hazırlamaya vakti olmayan anneler için de pratik bir çözüm olabilir. 

Aslında yazın hazırlamıştım ama nedense arada unutulmuş. Bugün tüm malzemeleri bir araya getirdim. Kartını hazırladım ve lamine ettim. Almina'nın masasına koydum bakalım uykudan kalkınca ne yapacak? 

Aktivitenin amacı keşif ve merak duygularına hitap etmek, konsantrasyon ve objeleri bulup sayarak eğlenceli vakit geçirmek. Özellikle yolculuk için hazırlanabilir. Belli bir konu seçilip o objeler şişenin içine konabildiği gibi benim yaptığım karma objeleri de bir araya getirebilirsiniz. Genelde pirinç ve benzeri şeyler ana madde olarak kullanılıyor. Bu ilk denemem de beyaz pirinç kullandım ama bir sonrası için yılbaşı temalı bir şişe tasarlıyorum ve onda boyalı pirinç deneyeceğim. 





Şişedeki objelerin fotoğraflarını çekip, çıktısını alarak ve lamine ederek böyle bir kart hazırlayabilirsiniz. Böylece kurabiyeniz bulduğu objeleri işaretleyebilir. Bu kalem gibi bir kalem bulursanız mutlaka alın çok işe yarayacaktır. Kapağı silgili kalem sayesinde lamine edilen kartı silebilir tekrar tekrar kullanabilirsiniz. 


8 yorum:

  1. şahane bi fikir. bu demek oluyorki sürpriz yumurtadan çıkan minik oyuncakları atmak yok. şişelerde saklamak için minik oyuncak ve nesnelere ihtiyacımız var...çok eglenceli bence hemen denemeliyiz..
    deniz mailine bi baksan adres bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. kolay gelsin tamam canım bakıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. kırk yıl düşünsem yolda oyalamak için bu aklıma gelmezdi bizimkiler için henüz erken ama süper fikirmiş gerçekten!tebrikler :))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. şahane dememe gerek var mı? süpersiniz

    YanıtlaSil
  5. merhaba deniz hanım..fikirleriniz çok güzel lakin onbeş günden fazla zamandır sizi burada göremiyoruz.üzülüyorum açıkcası.umarım herşey yolundadır.
    selamlar
    betül

    YanıtlaSil
  6. tekrar merhaba deniz hanım.cidden çok merak ediyorum sizi.umarım iyisinizdir.ve herşey yolundadır.siz bu kadar ara vermezdiniz.ne oldu bişey mi oldu?ciddi anlamda endişelendim.ufacıkta olsa bir bilgilendirme yazısı yazarsanız sevirim.
    sevgilerimle
    betül

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok haklısınız çok ara olmuş günler o kadar hızlı geçiyor ki... Çok şükür ufak hastalıklar dışında bir sorun yok çok teşekkür ederim ilginize bugün minik bir yazı yazıyorum sonra aktivitelere devam :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...