25 Aralık 2012 Salı

Almina ve Televizyon II

Daha önce Almina'nın televizyon alışkanlığı ile ilgili bir yazı yazmıştım. Bu alışkanlığı değişince bir yazı daha yazmak istedim. Almina Minika Çocuk yayına başladığından beri bu kanalı seyrediyor. Açıkçası ben de çok sevdim kanalı. Çizgi filmleri çok naif ve sempatik. Hal böyle olunca Pepee'den ve Caillou'dan kurtuldum ve bu beni çok mutlu etti. Her ikisi de bana çok bayık geliyordu. Aylardan beri bu ikisini izlemiyoruz. Peki bu kanalda neler var? 



Kaptan Mack: Muhteşem bir mini dizi. Her akşam kaçırmamak için anne- kız birbirimizi uyarıyoruz. Uzay kaptanı Kaptan Mack Günışığı şehrini türlü dertlerden kurtarıyor. Favori karakterimiz Kaptan Mack'in yardımcısı Sumsum. Rengarenk giysiler, spesifik karakterler ile bu yaşımda beni bile ekrana bağlıyor. Özellikle Kaptan Mack'in hoş esprilerine bayılıyoruz. Minika Çocuk'ta akşam 19.30 da yayınlanıyor. 


İtfaiyeci Sam: Pontypandy kasabasında yaşayan Sam ve arkadaşları her seferinde kasabalıların yardımına koşuyor. Çocukları alınması gereken tedbirler konusunda da eğitmiş oluyor. 

Noodle ve Doodle: Bay Becerikli'ye benzeyen çok hoş bir program. Hem yemek hazırlıyorlar hem de el işi yapıyorlar. Özellikle atık malzemeleri değerlendirilmesine teşvik ediliyor. Çok severek izliyoruz. 

Pocoyo: Pocoyo'yu Yumurcak'ta da izliyorduk. Minika Çocuk'ta da rastlamak iyi oldu, böylece diğer kanalları açmak zorunda kalmıyoruz. 


Pisi Kedi: Kitabını bayılarak okuyorduk Almina daha bebekken. Minika'da çizgi filmine rastlamak çok hoş oldu. Pisi Kedi'yi kim sevmez? 

Bunlar dışında My Little Pony, Damla'nın Dolabı, Wotwot'lar, Thomas ve arkadaşları da yayınlanan çizgi filmler arasında. Onları sürekli takip etmiyoruz. Ama kimi zaman Almina izlemek istiyor. Dediğim gibi diğer çocuk kanallarından özellikle Keloğlan, Pepee, Caillou, Marsupilami tekrarlarından kurtulmuş olduk. Bu programları ben de severek izliyorum. Rahatsız edici bir ögeye de rastlamadım. Umarım kanal hep aynı çizgide devam eder. 

Çok gibi dursa da toplam süre bir saat ile bir buçuk saat kadar sürüyor. Genelde yemek sonrası dinlenirken izliyoruz. Programları ben de sevdiğim için birlikte izliyoruz ki uzmanlarda bunun öneriyorlar. Bizim sevdiklerimiz bunlar sizinkiler hangisi?    


12 yorum:

  1. ben de disney'i yeni açmaya başladım meğer ne güzel şeyler varmış. shaun the sheep'in kreş versiyonu, vız arı falan çok güzel. Akşam ben de açıyorum bazen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Disney'e hiç bakmadık tek kanal takip etmek sanki bana daha iyi geliyor. Arada seyretmeleri lazım bence de
      Sevgiler Canım

      Sil
  2. pek çoğunu biz de seyrediyoruz ana oğul:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) birlikte izlemek daha keyifli Sevgiler

      Sil
  3. epeydir çizgi film kanalları izlemiyoruz. Oyundan vakit olmuyor. Evdeki DVD'lerden de onca çizgi film ve belgesel dururken ısrarla "Star Wars"u seçip izliyor arada.

    Dino Dan ve Artzooka'yı izlemeyi çok seviyordu ama uzun zamandır rastlayamıyoruz. Dışarıda Carton 'u bulduğu zaman kaçırmıyor. Tatillerde gittiğimiz yerlerde çocukların ağırlıklı olarak izlediği bir kanal olduğu için kaçamıyoruz da maalesef. Neyse ki Ben10, Bakugan, Beyblade izleme sevdası bitti ya da aklına gelmiyor. Oyunlarını oynuyor ama. Legolarından beybileydler falan yaratıyor. Çevresindeki tüm erkek çocukları bunlardan bahsederken kısıtlı olarak biz de sunduk bu çizgi filmleri. Aksini yapsaydık sorun olurdu diye düşündük. Sonuca bakınca yanılmadığımızı görüyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet maalesef bir arkadaşım yıllar önce bundan bahsetmişti hiç çizgi film izlemeyen kızı kreşe başlayınca arkadaşlık etmekte çok zorlanmış. Maalesef izlememek gibi bir alternatif olamıyor ama en azından süreyi ayarlamak ve ne izlediğinin bilmek önem kazanıyor bu durumda teşekkürler Sevgiler

      Sil
  4. Kaptan Mack i biz de çok seviyoruz. Özellikle müziğine bayılıyor benim minik. Hemen dans etmeye başlıyor. Noodle doodle ı ben kızımdan daha çok seviyorum galiba. Yemek tariflerini denemek istiyorum hep. Pratik ama leziz gözüküyorlar. Gerçi bu aralar hiç rastlamıyorum televizyonda. Saat kaç da çıkıyor acaba? Onun dışında biz hala Pepee i izliyoruz. Ben seviyorum bizim kültürden birşeyler olduğu için. Sadece çok fazla tekrar seyretmek sıkıyor. Bu arada ne yazıkkı biz televizyona bir saat sınırlaması getiremedik. Bizim kız açık olsa da sürekli bakmıyor ilgisi çabuk dağılıyor ama yinede sınırlama getirememiş olmak beni üzüyor. Bizim kendimize sınırlama getirmemiz gerekiyor galiba. Akşam eve yorgun gelen babamız yemekten sonra koltuğuna uzanıp tv izlemek istiyor. TV bir tür alışkanlık , bağımlılık :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Televizyonu ben izlediğimiz programlar başladığı zaman açıyorum bitince de belgesel kanalı açıyorum Almina bazen izliyor bazen de oyun oynamaya odasına gidiyor. Sürekli açık olunca insan kendini izlemek zorunda hissediyor sanki.
      Noodle Doodle sabahları yayınlanıyor artık biz de izleyemiyoruz bu yüzden :(
      Sevgiler

      Sil
  5. Minima Çocuk U bende güvenerek izletiyorum oğluma. Bizim de favorilerimiz Jess'le Bilmece ve Bizim Mahalle :)) Kaptan Mack deki karakterler hoşuma gitmiyor açıkcası , açtığımızda denk gelirse kapatıyoruz hemen:) 23 aylık oğlum bu arada :) önceden Barny ve Arkadaşlarını çok çok severek dans ederek izliyorduk ama yayınlanmıyor galiba artık ?
    Almina'nın kitaplığına ayrıca hastanın :)) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaptan Mack'i ilk izlediğimde bana da karakterler itici gelmişti ama naif esprileriyle gönlümü kazandı :) Teşekkürler Sevgiler :))

      Sil
  6. Ayy bende sıkıldım artık kayu,pepee ve kel oğlandan:P
    Elvin Asel artık pepeeye yanaşmıyor.Kayu da pek ilgisini çekmiyor.Arka bahçede bilime taktı:)
    Minika çocuk bizde yok sanırım bi ara vardı sildik herhalde ama senin yazdıklarını severek izliyodu.Ben trt çocuğu kaldırmayı düşünüyorum hep aynı bölümler yayınlanıyo çok sıkıcı bence

    YanıtlaSil
  7. pony nin hastasıyız gerçekten güzel bir kanal biz de seviyoruz :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...